Home      Świetlica popołudniowa      Program świetlicy popołudniowej
 


 
 

Program realizowany 

Świetlicy popołudniowej




PROGRAM PRACY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ 

ŚWIETLICY POPOŁUDNIOWEJ

 

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU:

Program przeznaczony jest do pracy opiekuńczo-wychowawczej świetlicy szkolnej, do realizacji na zajęciach świetlicowych w szkole podstawowej. Podstawowym założeniem programu jest ukierunkowanie pracy ucznia, kształcenie i rozwijanie zainteresowań, rozbudzanie chęci do działania w atmosferze swobody, gdzie nie ma systemu klasowo-lekcyjnego ani ocen. 


Charakter programu:

  • podmiotowy – zarówno nauczyciel prowadzący zajęcia, jak i uczniowie w nich uczestniczący mają prawo do swobody uczestniczenia w różnorodnych zajęciach, 
  • czynnościowy – program nastawiony jest na wyzwalanie działań przede wszystkim ucznia, uczeń nabywa i poszerza swoją wiedzę, 
  • funkcjonalny – realizacja nastawiona jest na utrwalanie i porządkowanie wiadomości oraz na umiejętność prezentowania swojej wiedzy, 
  • spiralny – jest kontynuacją treści kształcenia i nawiązuje do wiadomości i umiejętności nabytych wcześniej. 

 

CELE GŁÓWNE PROGRAMU:
  • Zaspokojenie potrzeb środowiska w zakresie zorganizowanej opieki dla dzieci. 
  • Przygotowanie dziecka do samodzielności
  • Pomoc w odkrywaniu własnych możliwości, predyspozycji, talentów oraz ich twórczego wykorzystywania
  • Propagowanie zdrowego stylu życia, kształtowanie właściwych nawyków zdrowotnych
  • Wpajanie szacunku dla tradycji, historii narodowej oraz symboli narodowych
  • Uczenie właściwych, bezpiecznych zachowań w różnych sytuacjach
  • Właściwe i bezpieczne korzystanie z dóbr przyrody.

 

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:
  • Zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej
  • Kształtowanie właściwej postawy etyczno-moralnej, wyrabianie osobowościowych cech charakteru takich jak: pracowitość, uczciwość, zdyscyplinowanie
  • Wdrażanie dzieci do samodzielnej pracy umysłowej
  • Organizowanie zespołowej nauki
  • Utrwalanie wiadomości szkolnych
  • Udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce. 
  • Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań intelektualnych, artystycznych i technicznych dzieci
  • Przygotowanie do właściwego spędzania czasu wolnego
  • Wyrabianie nawyków kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy oraz pobytu na wolnym powietrzu
  • Kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w domu, szkole i w swoim środowisku
  • Dbałość o dobre imię i honor szkoły
  • Budzenie szacunku dla tradycji i symboli narodowych
  • Budzenie szacunku dla dobra wspólnego, poszanowanie cudzej własności i pracy
  • Kształcenie umiejętności właściwego i bezpiecznego korzystania z dóbr przyrody, wyrabianie odpowiedzialności za jej stan
 

 
 
 
 
Wspierane przez Hosting o12.pl